Σάββατο 25 Μαρτίου 2023

25η Μαρτίου - Διπλή Εθνική Γιορτή για την Ελλάδα, επιμέλεια Μαριέτα Ιωσηφίδου

 

25η Μαρτίου - Διπλή Εθνική Γιορτή για την Ελλάδα
Χρόνια Πολλά Ελλάδα 
με Καλύτερες Μέρες για τον Λαό σου
 

Η 25η Μαρτίου είναι Μέρα Διπλής Γιορτής για την Ελλάδα και τον Ελληνικό Λαό. Έχει διπλή σημασία ,θρησκευτική και Εθνική Γιορτή.

Video Αφιερωμένο στη γιορτή της 25ης Μαρτίου

Ελληνική Επανάσταση ή Επανάσταση του 1821 ήταν η ένοπλη εξέγερση των επαναστατημένων Ελλήνων εναντίον της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας με σκοπό την αποτίναξη της οθωμανικής κυριαρχίας και τη δημιουργία ανεξάρτητου κράτους. Περισσότερα εδώ: Επανάσταση 1821

Η θρησκευτική προσέγγιση της γιορτής, οφείλεται στον εορτασμό του, Ευαγγελισμού της Θεοτόκου.

Με την λέξη Ευαγγελισμός αναφερόμαστε στη χαρμόσυνη είδηση για τον Χριστιανισμό, της επικείμενης γέννησης του Ιησού Χριστού, που δόθηκε από τον αρχάγγελο Γαβριήλ προς τη Μαριάμ. Επίσης, με τον ίδιο όρο αναφερόμαστε στην εκκλησιαστική θεομητορική εορτή που τελείται την 25η Μαρτίου προς ανάμνηση του γεγονότος αυτού.

Ευαγγελισμός σημαίνει αναγγελία χαρμόσυνης είδησης και ετυμολογικά προέρχεται από το ευάγγελος (=ευ+άγγελος < αγγέλω) μια πολύ παλαιότερη ελληνική λέξη  

Περισσότερα Εδώ:  Ευαγγελισμός της Θεοτόκου  

 και Αναμνήσεις από Σχολικές Γιορτές  της 25ης Μαρτίου

 25η Μαρτίου 1972, 21ο Δημοτικό Σχολείο ΄Ανω Τούμπας, (το Τενεκεδένιο) με την Δασκάλα μου Παγώνα Γράψα, την συμμαθήτρια μου Ελένη Γεωργάνου. Εγώ είμαι με το κόκκινο μαντίλι


25η Μαρτίου 1974, 21ο Δημοτικό Σχολείο ΄Ανω Τούμπας, (το Τενεκεδένιο) σε ένα θεατρικό που είχαμε, αν θυμάμαι το θέμα ήταν κάτι από την Νάουσα, Εγώ πάλι με το κόκκινο μαντήλι στο κεφάλι, με τις συμμαθήτριες μου Ελένη Σεμερτζίδου, Ζαχαρούλα Κουνή, ΒαΪτσα Μπαλτσόγια, Λένα Τσιλιβίτη



 

1 σχόλιο:

  1. Τρυφερή ανάρτηση, πέρα από την ενημερωτική! Χρόνια πολλά Ελλάδα μας! Μακάρι να έρθει εποχή που δεν θα υπάρχουν προβλήματα! .. και του χρόνου με υγεία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή